Примена принципа у пракси –

Текст преузет са интернет странице:

https://antonioariasrodriguez.files.wordpress.com/2019/04/leading-internal-audit-in-the-public-sector.pdf  
(датум приступа: 06.12.2020. године)

Текст превео: Саша Граворац, овлашћени интерни ревизор у јавном сектору, Служба за интерну ревизију Града Суботице

CIPFA1 и унутрашња ревизија

CIPFA игра водећу улогу у локалној управи као креатор стандарда за интерну ревизију, управљање и финансијско рачуноводство. Као рачуноводствени институт пружа стручну обуку из области управљања јавним финансијама и постквалификациону обуку и развој. CIPFA представља сектор који служи као аналитичар политике и питања из области јавних финансија.

CIPFA има посебну групу за интерну ревизију у оквиру које делује значајан број стручњака за интерну ревизију. Група је играла главну улогу у креирању нових праваца развоја интерне ревизије, коментаришући нацрте извештаја интерне ревизије и обезбеђујући да интерна ревизија одражава тренутна питања са којима се суочавају шефови интерне ревизије. CIPFA је члан Саветодавног одбора за стандарде интерне ревизије, заједно са осталим релевантним институцијама које дефинишу стандарде интерне ревизије. Diana Melville је представница CIPFA – е у Саветодавном одбору за стандарде интерне ревизије.

CIPFA Форум за боље управљање организује догађаје и брифинге интерним ревизорима у јавним службама. Остале услуге CIPFA за интерне ревизоре укључују TISонлине, бенчмаркинг, публикације и екстерне процене квалитета рада интерне ревизије према стандардима интерне ревизије јавног сектора.

Шеф интерне ревизије

Извршни директор je одговоран за Службу интерне ревизије у организацији, укључујући израду стратегије и годишњег плана интерне ревизије и давање годишњег мишљења ревизије. То може бити неко из друге организације код које се интерна ревизија уговара или када се интерна ревизија дели са другима. У PSIAS – у се ова улога интерних ревизора назива главним извршним ревизором.

Увод

Издање CIPFA о улози шефа интерне ревизије за 2019. годину даје препоруке како да улога шефа интерне ревизије функционише у пракси да би се обезбедило висококвалитетно управљање службом интерне ревизије. Циљ ове публикације је да пружи примере како руководиоци интерне ревизије успешно раде са својим организацијама на примени препоручених принципа у пракси.

CIPFA се нада да ће ово омогућити подршку шефовима интерне ревизије и онима са којима раде, попут чланова руководећег тима или одбора за ревизију, у усвајању принципа и показати пут и смернице свима који раде у интерној ревизији.

Студије случаја су груписане у пет принципа. Оне су састављени од шефова интерне ревизије који раде у локланим владама, здравству и полицији и показују примере ефикасног управљања интерном ревизијом у свим јавним службама.

CIPFA је захвалан свима који су дали своје примере за студије случаја за ову публикацију.

Принцип 1

Шеф интерне ревизије (HIA) има пресудну улогу у постизању стратешких циљева организације објективном проценом адекватности и ефикасности управљања уопште, као и управљања ризицима кроз давање мишљења заснованог на доказима о свим аспектима управљања, управљања ризицима и интерној контроли.

Планирање интерне ревизије као подршка ревизији заснованој на брзини ризика
Peter Frost, шеф интерне ревизије

Шеф интерне ревизије округа Suffolk препознао је да изазови са којима се суочавају локалне власти са смањеним ресурсима и све већим ризиком значе да је потребна промена ревизорског приступа. Са само 7,5 часова рада, тим је био један од најмањих у окружном већу и стога су изазови с којима се тим суочава у пружању робусног (сложеног) годишњег мишљења били још израженији.

То је значило потребу за редизајнирањем начина на који је Служба интерне ревизије презентовала своје годишње мишљење, истовремено задовољавајући потребе корпоративног управљачког тима, Одбора за ревизију кроз поштовање PSIAS – а.

Уведене су две различите промене у начину рада како би се превазишли изазови.

Прво, развијен је флексибилан приступ за планирање ревизорског рада. Постављани годишњи план, или чак тромесечни планови, показали су се рестриктивним и нису омогућавали да се узму у обзир ризици који се појављују. Стога је уведен иновативан, флуиднији приступ планирању. Приступ користи алат за планирање заснован на ризику, усклађен са приоритетима, циљевима и кључним ризицима окружног савета, што одређује сваки „следећи“ део ревизије. Развијајући ово, шеф интерне ревизије је ревизорском одбору изложио како су испуњени захтеви за планирање PSIAS – а (одобрени успешном екстерном проценом квалитета од CIPFA). Поједностављено, поступак планирања одобрава Одбор за ревизију, али им се не даје годишњи план за одобравање.

Друго, ресурси су посвећени стварању мапа различитих услужних подручја, градећи оквир осигурања организације. Овај приступ омогућава шефу интерне  ревизије да пружи снажније мишљење како се распоређују ресурси према „три линије одбране2“, омогућавајући да се уверења извуку из различитих извора. Ово служи у две сврхе: омогућава ефикасније коришћење ресурса и истиче подручја у којима није стечено уверење. Ово је део алата за планирање заснован на ризику као обавештајној информацији у одређивању ревизорског рада.

Peterверује да да би био у потпуности ефикасан, тим мора вршити ревизију засновану на брзини ризика. „Наш рад на ревизији укључује нове и нове ризике и спроводи се и испоручује у право време за надлежни орган. Пружа веће самопоуздање у могућности да пружим снажније, значајније мишљење на крају године.“

Приступ је добио позитивне повратне информације. Интерна ревизија је сада прилагођена „пулсу“ нових ризика у променљивом окружењу јавног сектора. Начин рада ангажовао је све чланове тима, оснажио их да допринесу процесу планирања и повећао њихову свест о променама и техникама идентификације ризика. Тим је открио да су упутства која су издала различита тела и организације о насталим ризицима који се могу ревидирати већ идентификована и ревидирана или рангирана у оквиру алата за планирање, постављајући ревизорски тим у први план интерне ревизије.

Пружање гаранције о кибернетичкој безбедности
Karan Wheatcroft, оперативни директор

Кибернетичка безбедност је један од највећих ризика са којим се суочава било која организација, а недавни примери крађе података у јавним службама нам то показују, важно је да интерна ревизија пружи сигурност. Подручје интерне ревизије се суочава са изазовима који се односе на пружање безбедности када се појаве нове претње.

Агенција за интерну ревизију  Mersey (МIАА)  обезбеђује да се ИТ ризици решавају у оквиру њених планова ревизије. Нарочито су њене службе за кибернетичку безбедност фокусиране на изградњу и осигуравање модела „одбране у дубини“ који подржава организацију да развија политике, образује радну снагу, изграђује сигурност дизајном, тестира и осигурава контроле, инфраструктуру и праксе и пружа снажан одговор на потенцијалне инциденте на безбедност и форензичку способност.

Karan Wheatcroft је оперативни директор Агенције за интерну ревизију Mersey (МIАА) и шеф интерне ревизије за бројне организације јавног сектора, укључујући здравствене установе и локалне органе власти. МIАА је са својим клијентима развила и испоручила програм процене сајбер безбедности који је укључивао тестирање пенетрације и вежбе „пецања“. С обзиром на ризике повезане са сајбер претњама, ови програми су укључени у планове интерне ревизије. Ови програми су нагласили слабости у безбедности и показале да би неовлашћен приступ био остварив.

Вежбе „крађе идентитета“ резултирале су значајним бројем корисника који су презентовали своје шифре за пријављивање на мрежу и после тога отварали прилоге који би, ако су злонамерни, могли бити лансирна рампа за малверзације. Ове вежбе, заједно са њима повезаним плановима побољшања, пружају основу организацијама да значајно побољшају своју сајбер одбрану.

Принцип 2

Шеф интерне ревизије (HIA) у организацији јавне службе игра пресудну улогу у постизању стратешких циљева организације заговарајући најбољу праксу у управљању и коментаришући одговоре на нове ризике и предложени развој догађаја.

Представљамо приступ „организационе инфраструктуре“ управљању, ризицима и контроли
Роб Винтер, шеф интерне ревизије

Полиција Јужног Јоркшира имала је добар приступ управљању ризицима, али окружење њихових ризика и проблеми са којима се суочавају су се променили. Њихов приступ више није одговарао дефинисаној сврси. Виши командни тим препознао је ово као део свог пута за побољшање инфраструктуре организације и прихватио је нови приступ који је предложио шеф интерне ревизије. Приступ пружа фокус ка истинском стратешком оквиру управљања и контроле кроз низ домена који одређују одговорности и обезбеђују усклађеност. Такође подстиче највише руководство да има надзор над основним контролним оквиром како би одражавали чињеницу да овај оквир има стратешки значај за успех организације.

Приступ „организационе инфраструктуре“ идентификовао је кључне домене управљања/ контроле у ​​власништву стратешког вође вишег тима и тактичког вође, шефа службе/ функције. Идентификоване су контроле на високом нивоу и извршена је адекватна процена у којој мери контроле постоје и колико се оне поштују. Акције су идентификоване и њима ће се управљати преко надзора старијег командног тима и заједничког независног одбора за ревизију.

Питања се третирају као стратешка питања, а подручја фокусирања као одступање од традиционалног приступа ризику. Ова питања или недоумице могу имати стратешке импликације и сигурно ће бити од корпоративног значаја, али ће бити пролазна, биће идентификована, извршиће се управљање њима и сортирање.

Rob сматра да је то била снажна промена: „Истакнуте су празнине у контролном оквиру и препознато где усклађеност може бити боља. Процена показује разлоге за непоштовање закона и што је најважније, истакнуте одговорности, наиме да су одговорности за управљање и контролу дужност свих.“

Rob и полиција Јужног Јоркшира били су добитници награда за јавне финансије за иновације у управљању за 2018. годину.

„Добро управљање је камен темељац сваке ефикасне и амбициозне организације.“

Подржавајући развој аранжмана управљања и етичке културе
Peter Hanmer, шеф интерне ревизије

Шеф интерне ревизије Савета североисточног Lincolnshir – а идентификовао је интерну ревизију као кључни извор савета и подршке у питањима управљања и контроле. Такође је препознато да улога шефа интерне ревизије превазилази рад на осигурању, али такође укључује промоцију ефикасне унутрашње контроле и помагање у развоју етичке културе у целокупној организацији.

Неке од кључних иницијатива укључују:

* Шеф интерне ревизије који врши годишњу ревизију за извршног директора, затим тестирање аранжмана за културу и етичко управљање Саветом. То је укључивало дизајнирање распореда испитивања заснованих на најновијим истраживањима о организационој култури и извођење одређених радионица. Шеф ревизије сваке године извештава лидерски тим о исходу ове ревизије и одиграо је кључну улогу у промоцији и јачању вредности Савета.

* Оснивање одбора за уверење, којим председава извршни директор, а чији је члан шеф интерне ревизије. Одбор се састаје месечно и представља форум за разматрање нових питања која могу утицати на контролно окружење Савета и омогућавање предузимања олакшавајућих мера.

* Развој Менаџерског водича за контролно окружење од стране шефа интерне ревизије који резимира кључне аспекте интерне контроле, специфичне одговорности менаџера за одржавање ефикасног контролног окружења и упућује их тамо где могу добити подршку. Овај документ се редовно промовише руководећем тиму.

Rob Valsh, извршни директор рекао је: „Добро управљање је камен темељац сваке ефикасне и амбициозне организације која послује у променљивом, сложеном и непрестано променљивом окружењу. Они службеници задужени за управљачке одговорности морају имати јак, кредибилан и смислен радни однос. То укључује радни однос између извршног директора и шефа интерне ревизије. Драго ми је што могу рећи да је то однос који се добро развио у североисточном Lincolnshire – у последњих година “.

„Процена је истакла празнине и показала да су одговорности за управљање и контролу дужности свих.“

Подршка развоју ефикасног одбора за ревизију
David Harwood, шеф интерне ревизије

Ефикасан oдбор за ревизију важан је за управљање било којим телом јавног сектора. Ово је препознао шеф интерне ревизије округа Huntingdonshire. 2008. године предложио је председавајућем одбора за ревизију да његови чланови треба да изврше преглед ефикасности одбора, са циљем да идентификују све могућности за побољшање.

Прва ревизија одржана је путем радионице којој су присуствовали сви чланови, шеф интерне ревизије, службеник из одељења 151 и представници екстерних ревизора.

Радионицу је водио шеф интерне ревизије и прошло се 70 питања која су покривала услове одбора који су унапред достављени. Питања су се заснивала на CIPFA – иној документацији најбоље праксе тог времена, допуњеној најбољом праксом у оквиру NHS и приватног сектора. Била је снажна дискусија и са члановима и са службеницима који су међусобно оспоравали перцепције о ефикасности одбора за ревизију.

Као резултат прегледа, одбор за ревизију је припремио план за побољшање и сагласност са њим. План је истакао проблематична питања, одговоре одбора за ревизију, предложену акцију и временски оквир за реализацију акције. Редовно се извештавало о напретку у испоруци акционог плана комисији за ревизију.

Од 2008. године одржано је шест сличних прегледа. Прегледи су пружили стварну прилику шефу интерне ревизије да искрено разговара са члановима ван званичних састанака одбора за ревизију и омогућили су им да чују његове ставове и мишљења о низу питања. Ово је побољшало независност функције интерне ревизије и развило поверење и поштовање између одбора за ревизију и шефа интерне ревизије.

Саветовање о пословном задатку комисије за ревизију и њеној улози и надлежностима
Robert Hutchins, шеф интерне ревизије

У овим временима штедње исправно је да организације треба да узму у обзир корист свега што раде. Управа Националног парка Dartmoor прегледала је шта ради, како то ради и како треба да ради ствари у будућности (унапред). Једна од области коју је недавно размотрила је Комисија за ревизију и управљање.

Време одржавања састанака постало је проблематично и чланови и више руководство преиспитивали су улогу и вредност одбора за ревизију. Постављана су питања о томе да ли је одбор за ревизију потребан или се његове функције могу подвести под друге одборе.

Прегледи су пружили стварну прилику да искрено разговарају са члановима ван званичних састанака одбора.

Одбор за поверење је добро прихватио извештај и пружио је јасан акциони план за решавање проблема.

Шеф интерне ревизије сарађивао је са службеником из одељења 151 како би упоредио добијени задатак са истим задатком у сличним организацијама. Настојали су да идентификују „најбољу праксу“ која би помогла у формулисању будућих структура одбора.

Развили су пословни случај за наставак рада одвојеног, независног одбора за ревизију и развили и ревидирали пројектни задатак, тако да одбор за ревизију додаје вредност и доприноси оперативном и стратешком управљању влашћу.

Једном када су припремљени ажурирани задаци, интерна ревизија је са службеницима одељења 151 радила на обуци вишег руководства и чланова одбора за ревизију о њиховој улози, посебно у пружању изазова и уверења органу за управљање ризицима, контролу управљања и финансијске аранжмане.

Схватајући да чланови одбора за ревизију не морају увек имати финансијске податке, податке о ризицима или о позадини ревизије, дубина сложености и техничка природа извештаја често могу застрашити. Обука се фокусирала на „годину ревизије“ и обухватила је извештаје које ће одбор за ревизију добити од пружалаца услуга управљања и осигурања (интерних и екстерних). Објаснио је сврху сваког извештаја и тако је помогао у изградњи укупног нивоа сигурности током године и помогао да се одбор за ревизију усредсреди на уверење које чланови треба да траже и питања која би могли да поставе да би то стекли. Обука је садржала стварне примере који ће помоћи демистификовати тему и показати како конструктивни изазов одбора за ревизију може бити ефикасан у унапређивању укупне ефикасности организације.

Повратна информација чланова и старијих руководилаца била је да је обука била врло корисна. Улога одбора за ревизију и управљање је сада јасна и вредност коју одбор може додати је очигледнија.

Пружање савета и уверења о новом развоју
Каран Вхеатцрофт, оперативни директор

Пејзаж за пружање услуга интерне ревизије наставља да се мења у јавним службама. Фондације у здравственом сектору презентују нове моделе порођаја као пример пружања оптималне неге. Једна фондација склопила је иновативан аранжман о заједничком улагању са великим мултинационалним пружаоцем здравствене заштите у приватном сектору како би приказала знатно квалитетније искуство приватног пацијента. Извршни директори чинили су део одбора заједничког улагања и били су жељни да траже независну подршку и уверење о адекватности аранжмана управљања.

Од тима за интерну ревизију затражено је да пружи савете у вези са адекватношћу аранжмана управљања који су успостављени око заједничког улагања и да размотри да ли одбор за поверење добија довољне и тачне информације.

Шеф интерне ревизије је одлучио да се овај посао реализује у оквиру основног плана ревизије засноване на ризику. Постојао је значајан репутациони ризик по поверење у случају неуспеха или лошег пословања, као и финансијски ризици у случају непримања очекиваног прихода.

Преглед је нагласио кључне слабости у аранжманима управљања и одсуство дефинисаног система управљања ризиком. Извештај који је проистекао добро је примљен од стране одбора за поверење и пружа јасан акциони план за подршку извршним директорима да проактивно решавају покренута питања. Председавајући одбора за ревизију коментарисао је да је то „један од најбољих дела интерне ревизије који је прочитао“.

Поред изградње адекватног профила интерне ревизије и интеракције унутар ње, шеф интерне ревизије блиско се повезао са екстерним ревизорима труста, јер је постојао низ заједничких интереса због постојећих аранжмана за поделу добити и њиховог утицаја на годишње финансијске извештаје труста.

Принцип 3

Шеф интерне ревизије (HIA) мора бити виши менаџер са редовним и отвореним ангажманом широм организације, посебно са руководећим тимом и са ревизорским одбором.

Развијање ефикасних радних односа између извршног директора и шефа интерне ревизије
Peter Hanmer , шеф интерне ревизије

У Савету за североисточни Lincolnshire, извршни директор и шеф интерне ревизије развили су блиске радне односе током низа година. Они су блиско сарађивали на низу питања управљања и интерне контроле, а шеф интерне ревизије редовно пружао савете по потреби о питањима као што су култура Савета, трансформација и управљање партнерствима које Савет развија. Поред директног ангажовања са извршним директором на одређеним ревизијама, развијени су и тромесечни састанци један на један да би се расправљало о питањима управљања, а шефу интерне ревизије се препоручује да буде отворен у вези са свим запажањима. Поред тога, шеф интерне ревизије се редовно позива да присуствује састанцима вишег руководећег тима како би разговарали о стварима као што је план ревизије. Извршни директор се састаје са тимом за интерну ревизију у целини најмање једном годишње како би био информисан о стратешким смерницама Савета и кључним питањима са којима треба да буде упознат.

Шеф интерне ревизије је такође члан одбора за уверавање Савета који чине виши руководиоци одговорни за управљање. Група се састаје месечно како би прегледала регистар ризика Савета, оквир управљања (укључујући годишњу изјаву о управљању) и функционисање свог контролног окружења. О налазима се извештава тим вишег руководства, појединачни директори који су одиграли кључну улогу у подизању значаја управљања и интерне контроле у ​​целој организацији.

Техничко знање и даље је неопходно како би се ревизору омогућило да преиспитује, а захваљујући мекшим вештинама, интерна ревизија може учинити разлику.

Успостављање редовног и отвореног ангажмана са руководећим тимом
Amanda Roberts, шеф интерне ревизије

У Савету округа Ceredigion, шеф интерне ревизије има слободан и несметан приступ извршном директору и онима који седе у управљачком тиму. Подстиче се улога шефа интерне ревизије да пружа извештаје и да врши презентације на недељним састанцима групе.

Ова подршка је организована као начин обезбеђивања ефикасне улоге. Ове године лидерска група је активно промовисала свест о годишњој стратегији и плану ревизије и подстакла је носиоце активности управљања да позову шефа интерне ревизије на састанке својих менаџера и друге догађаје као што су радионице и дани обуке како би разговарали о томе како интерна ревизија може додати вредност раду организације.

Извршни директор округа Ceredigion сматра да је интерна ревизија имала важну улогу у пружању услуга уверавања и савета на услужном и корпоративном нивоу. Шеф интерне ревизије тренутно проширује фокус интерне ревизије да би укључио више ревизија, што ће менаџерима помоћи да идентификују даљу ефикасност, које извршни директор у потпуности одобрава.

Имајући овакву подршку, такође се обезбеђује да улога интерне ревизије има улогу на високом нивоу када се тражи сарадња на корпоративним вежбама као што су координација Националне иницијативе за преваре и мапирање уверавања.

Имајући подршку пружа се и поверење шефу интерне ревизије када позива руководиоце да адресира потребне радње и препоруке, као и знање које са свим ескалираним проблемима, доставља извршном директору у сврху ефикасног решавања. Брзо решавање проблема може избећи потребу да се оно упути комисији за ревизију.

Интерна ревизија игра важну улогу у пружању уверења и савета на услужном и корпоративном нивоу.

Принцип 4

Шеф интерне ревизије (HIA) мора водити и руководити службом интерне ревизије која има одговарајуће ресурсе, довољнe и ефикаснe.

Сараднички радни аранжман за интерну ревизију и борбу против превара између савета Salford и Warrington
Jean Gleave, шеф интерне ревизије

Salford и Warrington су закључили споразум о сарадњи у области интерне ревизије у мају 2015. године. Аранжман је у сенци функционисао годину дана, а затим је тај аранжман постављен на тајној основи са шефом интерне ревизије запосленим у Warrington-у, али је време довело да урушења овог концепта. С обзиром на континуирани притисак на буџете за оба савета, донета је одлука да се подели главно место ревизора. Аранжман је стога Warrington – у донео приход и представљао је исплативо решење за Salford – ове захтеве.

Општи циљ сарадње био је решавање недостатка ресурса, дељење вештина ревизије на ефикасан начин у два тима за интерну ревизију и подршка Саветима у постизању циљева ефикасности уз одржавање високог квалитета интерне ревизије.

Шеф интерне ревизије успео је да идентификује низ области у којима би се два тима могла поделити на ресурсе и знање:

* Заједнички прегледи система интерне ревизије идентификовали су области добре праксе које ће се делити између две организације и којесу пружиле прилику за размену идеја и радних пракси. Ово се наставља специјализацијом у областима као што су управљање информацијама, здравствена и социјална заштита – најбоље се користи специјалистичко знање уместо да се дуплира база знања.

* Тим из Warrington – а од 2014/15. године спроводио је заједничке прегледе са тимовима за интерну ревизију у здравству. Учење из ових прегледа подељено је са Salford – овим тимом за интерну ревизију.

* Програме школских ревизија које користи сваки орган прегледало је и упоредило особље укључено у прегледе школа из два тима. Подељена су подручја добре праксе и ревидиран програм ревизије како би се обезбедило да су релевантне области покривене на ефикасан и делотворан начин. Оба задатка за прегледе, распореде испитивања и извештаје поделила су два тима и развили заједничке протоколе.

* Ово је обезбедило адекватан фонд ресурса и информација како се особље приближавало новим областима рада. Ово је обезбедило и заједничке протоколе рада међу тимовима који су побољшали укупну оперативну ефикасност.

Подршка одбору за ревизију сада је уобичајени приступ у две организације.

До данас оба савета још увек раде са два тима за интерну ревизију, а сваки тим има менаџера ревизије који пружа локалну свакодневну подршку управљању. Два одбора за ревизију воле да имају свој тим, али такође цене бенчмаркинг у две организације из кога произилази размена знања и добре праксе. Заједнички шеф интерне ревизије добро је присутан у обе организације и доступан је члановима и вишим руководиоцима. Сарадња је довела до садржајније службе интерне ревизије са искусним добро квалификованим особљем и добром комбинацијом вештина.

Развој тима за интерну ревизију
Luned Fôn Jones, шеф интерне ревизије

Шеф интерне ревизије у Савету Gwynedd фокусирао се на развијање „меких вештина“ неопходних модерном интерном ревизору унутар унутрашњег тима. Тим је довршио детаље на мрежном алату који је затим појединцима достављао персонализовани извештај о њиховом профилу на радном месту. Главни циљ спровођења прегледа био је побољшање радних односа и препознавање било каквих потреба за комуникацијом међу члановима тима.

Шеф интерне ревизије стекао је квалификације у оквиру Института за лидерство и менаџмент у тренирању и менторству, а затим је обучио све чланове тима. Чланови тима су стекли квалификације у другим областима, укључујући управљање променама, емоционалну интелигенцију, управљање временом и решавање сукоба. Где је то могуће, Савет је користио бесплатне курсеве обуке који су доступни у оквиру иницијативе Велшке владе –  Academi Wales.

Шеф интерне ревизије улаже у професионални развој, присуствујући ревизијским догађајима, укључујући оне које пружају CIPFA Велса и северозападног региона и CIPFA Форум за бољу управу. Савет је препознало вредност ове обуке.

Devi Morgan, виши менаџер, Одељење за финансије Саветa Gwynedd, развој „мекших вештина“ увек је доживљавао као кључни део професионалне обуке интерног ревизора. „Иако је техничко знање и даље неопходно како би се ревизору омогућило да изврши објективан преглед и идентификује подручја за побољшање, интерна ревизија се може применом мекших вештина заиста побољшати кроз побољшану вештину комуникације и убеђивања“.

Сарадња је довела до отпорније службе интерне ревизије са искусним, добро квалификованим особљем и добром комбинацијом вештина.

Програм осигурања и побољшања усредсређен на исходе
Chris Pyke, шеф интерне ревизије

Шеф интерне ревизије у Савету Cardiff – а развио је Програм обезбеђења и унапређења квалитета (QAIP) који се темељи на приступу управљања учинком који укључује „постављање очекивања“, „преглед учинака“ и „извештавање о учинку“ на нивоу појединачног ревизора и ревизорског тима.

Постављање очекивања – са јасним очекивањима, ревизори се могу усредсредити на испоруку вредности.

Овај процес започиње успостављањем личних циљева (испорука, обука и развој) за сваког ревизора, препознајући индивидуалне и колективне вештине потребне за ефикасно извршавање плана заснованог на ризику током текућег и средњорочног периода. Сваки ревизор тада добија кварталну расподелу посла, која се протеже, али је достижна, и одговоран је за ефикасно и на време извршавање дефинисаних задатака. Као средство подршке, успостављен је „pit stop“ ревизије као кратки и оштри преглед напретка у односу на циљеве ревизије од стране старијег члана тима када се искористи половина времена ревизије. То може резултирати уверавањем да се ревизија спроводи ефикасно или доводи до поновног постављања очекивања, са радњама развијеним и прилагођеним ревизору да на време закључи ревизорски ангажман високог квалитета.

Провера учинка – Очекивања се преиспитују у прегледима обезбеђња квалитета и контроле.

Сваки ревизор присуствује месечном састанку надгледања, кроз који се прегледа реализација њихових дужности, идентификују и решавају проблеми. Свака ревизија подлеже прегледу обезбеђења квалитета од стране члана тима за управљање ревизијом, како би се обезбедила испорука производа ревизије високог квалитета у складу са PSIAS – ом. На крају сваке ревизије врши се и накнадна ревизија. У процени ревизије ревизор и старији члан тима прегледају ревизорове перформансе у односу на најбољу праксу и квалитете понашања. Анкета о задовољству клијента такође се користи за идентификацију испоручених резултата ревизије и вредности ревизије из перспективе клијента са било којим развојним потребама организације које су идентификоване и које су временом напредовале. Укупни учинак и постизање личних циљева прегледају се сваких шест месеци.

Извештавање о учинку – Низ извештаја о учинку користи се за извештавање и преглед.

Низ мера које прате учинак користе се за редовно преиспитивање од стране шефа интерне ревизије и извештавање одбора за ревизију. На годишњем нивоу, шеф интерне ревизије ревидира комисију за ревизију и извештава о примени и налазима оквира за управљање учинком који подупире KAIP. Спољна процена усаглашености са PSIAS – ом се завршава и извештава најмање сваких пет година. Приступ је користио ревизорима да преузму одговорност за обављање свог посла, са успостављеним кључним тачкама подршке. Како приступ почиње да се имплементира, највећи напредак је у квалитету и потпуности ревизијских доказа и нацрта извештаја након прегледа осигурања квалитета. Стопе задовољства клијената су велике, а укупни учинак тима се побољшава.

Принцип 5

Шеф интерне ревизије (HIA) мора бити професионално квалификован и с одговарајућим искуством.

Шефови интерне ревизије могу делити много заједничких ствари, на пример професионалну квалификацију и богато искуство, али пут до шефа интерне ревизије може бити врло користан и различит. Неки шефови интерне ревизије радили су као професионални интерни ревизори, други су прешли у интерну ревизију након што су радили као екстерни ревизори или као рачуновођа. Многи имају додатна подручја стручности, као што су управљање ризиком или борба против превара. Други имају специјалистичке вештине у ИТ ревизији или ревизији уговора.

Одржавање и проширивање вештина интерне ревизије и праћење тренутних ризика и изазова који утичу на јавни сектор је од виталног значаја за шефове интерне ревизије, као и за све чланове тима за интерну ревизију. Учешће у регионалним групама или волонтирање ради подршке професији показало се као одличан начин за многе шефове интерне ревизије да подрже сопствени професионални развој, умреже се и истраже нове могућности.

Развијање искуства и стручности шефова интерне ревизије
Stephanie Donaldson, главни интерни ревизор групе

Принцип 5 наводи да (HIA) мора бити професионално квалификован и поседовати одговарајућа искуства, а критеријуми за које би се могло претпоставити да би били испуњени се постижу развојем одговарајућег описа улоге шефа интерне ревизије, спецификације вештина и робусног процеса регрутовања.

Међутим, кад једном уђете у улогу, може бити тешко обезбедити да ваше знање и вештине остану релевантне и ажурне. Присуствовање догађајима и обукама CPD – а или локалним (HIA) мрежним групама је један од начина да се ово постигне. Професионално волонтирање је друго. Последњих година улога шефа интерне ревизије проширила се у многим организацијама тако да укључује подручја као што су управљање ризицима, управљање информацијама, надзор и друго, а захтеви улоге шефа интерне ревизије могу значити да проналажење времена за похађање такве обуке и догађаја може бити само по себи изазов.

Агенција за интерну ревизију Владе подстиче колеге на професионално волонтирање и особљу се даје пет дана плаћеног одсуства годишње за волонтирање. Ово даје јасну поруку да је вредност волонтирања препозната и показује улагање агенције у ширење вештина људи.

На личном нивоу професионално волонтирање такође може бити изузетно корисно. „Волонтирам у CIPFA – ином Савету за северозапад САД, који током године организује бројне CPD догађаје за чланове и студенте.“ Stephanie објашњава: „Такође председавам уредништвом CIPFA TIS – онлине и кроз ово сам постала члан CIPFA IA групе за посебне интересе и радне групе за етику. Својим ангажманом у овим групама стекла сам пријатеље, проширила своју професионалну мрежу, постала организатор догађаја и стекла шире разумевање изазова са којима се суочавају финансијске и ревизорске колеге у јавном сектору, што ме је учинило заокруженијим финансијским професионалцем.“

Наравно, професионално волонтирање не мора бити ограничено на мрежу CIPFA. Stephanie је донедавно била повереница за локалну добротворну организацију и била је члан одбора за ревизију, што је давало другачију перспективу и изазове за њу. „Искрено верујем да је коришћење ових прилика проширило моје искуство и побољшало моју професионалну квалификацију, што ми је помогло да напредујем у свом свакодневном послу.“

Одржавање и проширивање вештина и праћење тренутних ризика и изазова који утичу на јавни сектор је од виталног значаја.


1 The Chartered Institute of Public Finance & Accountancy, London (Овлашћени институт за јавне финансије и рачуноводство, Лондон)

2 Прву линију одбране чине менаџмент контроле и интерне контролне мере. Другу линију одбране чине: финансијска контрола, сигурност, управљ